Lokalna BEST grupa Niš po prvi put ove godine organizuje takmičenje Artificial Inteligence BattleGround. Takmičari će imati zadatak da za 20 sati isprogramiraju veštačke inteligencije koje će se međusobno boriti i odrediti pobednika.
AIBG Summit je događaj koji je organizovan neposredno pred samo takmičenje i podeljen je na tri aktivnosti: dve panel diskusije i masterclassove. Ova konferencija okupila je studente sa Univerziteta u Nišu koji su imali priliku da čuju različita mišljenja i postave pitanja predstavnicima kompanija koje su podržale ovaj projekat.
Prva aktivnost bila je panel diskusija na temu “Use of AI in different industries – how do we connect it?”. Panelisti su ukratko ispričali o primeni AI-a u svojoj industriji, a nakon toga se povela diskusija o generalnoj primeni tih metoda i kako su one povezane. Tokom diskusije učesnici same konferencije imali su priliku da postavljaju pitanja panelistima i iskoristili su je na pravi način. Najčešća pitanja su bila vezana za primenu veštačke inteligencije u medicini i drugim industrijama u kojima ona može zameniti čoveka.
Nakon kratke pauze, na red je došla tribina na temu “General purpose AI systems – is it possible, what would it mean for society?”. Zamisao ove tribine je da panelisti povedu diskusiju o prednostima i manama veštačke inteligencije koja ima opšte namene i kakav bi njen uticaj bio u različitim društvenim aspektima. U ovom delu učesnici su, takođe, imali priliku da postavljaju pitanja panelistima i da se uključe u samu raspravu, što se i dogodilo. Većina učesnika je iskazala svoje mišljenje o veštačkoj inteligenciji, a mnogi razgovori između panelista i participanata nastavili su se i tokom poslednje aktivnosti, a kasnije i na Networkingu.
Poslednja aktivnost na konferenciji bili su masterclassovi – održana su 3 masterclass-a na sledeće teme: AI in Design, AI in gaming industry i AI programming basics. Prisutni su podeljeni u tri grupe po svojim interesovanjima i slušali su zanimljiva predavanja profesora sa niških fakulteta. Tokom ova tri masterclassa govorilo se o primeni veštačke inteligencije u Photoshopu, u kreiranju mnogih igrica i u programiranju. Interesantna činjenica je da se u sve tri oblasti uopšte ne može ni naslutiti da iza tih radnji stoji veštačka inteligencija, a ne ljudsko biće.
Nakon svih aktivnosti održan je Networking. Uz muziku i osveženje poveli su se zanimljivi razgovori o kompanijama koje su panelisti predstavljali, ali i o samoj veštačkoj inteligenciji.
Nakon sabranih utisala, bilo je moguće izvesti samo jedan zaključak: studenti su sa sobom poneli korisne informacije koje će im pomoći u daljem obrazovanju, a panelisti su imali priliku da se upoznaju i porazgovaraju sa svojim budućim kolegama.